söndag 1 juli 2007

Vill bara vara som alla andra

Igår hamnade jag på Debban. Blev full. Skulle stagediva. Dansade vilt. Sen fick jag för mig att bada. På baksidan av Debban. Så jag och Krille och Sara klättrade ut, förbi taggtråd och stängsel, gick ut på en lång brygga i Saltsjön, mitt emot Patricia. Näckade framför 300 Patricia-svennar. Badade i Saltsjön. Blev oljig och skitig. Dör kanske idag eller imorgon av förgiftning.
Vaknar upp idag, vill bara att någon ska hålla om mig. Vill bara att någon ska hålla om mig. Någon är utomlands. Vill bara ha ett vanligt liv idag. Vill inte att det ska vara disk som stått odiskad i 3 veckor. Vill bara komma hem till ett gemensamt hem, laga mat, titta på TV. Vill inte ha långa sår på armen för att taggtråd inte är att leka med. Vill inte ha ont i knät för att det är det man kan landa på när man ska stagediva. Vill inte känna oro i kroppen för att jag inte kommer kunna sova i natt. Vill bara ha det som alla andra verkar ha det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fredrik,
Kan det inte vara så att du gillar det där stagediveandet och taggtrådsskrapandet bara lite, lite grann??? Det är ju just de händelserna som gör att du har något att skriva om på din blogg. Mysiga hemmakvällar o kramar i farstun e det ingen som vill läsa om.....
/Caroline

Fredrik Olsson sa...

Det du skriver är ju jävligt sant. Jo, jag gillar ju såklart stagedivandet, badandet och taggtrådsskrapandet ganska mycket. Jag ser faktiskt inga andra alternativ att leva.
Men just söndagar.
Fattar inte varför.
Men just söndagar vill jag ha en längtan nån annanstans. Jag skulle VERKLIGEN vilja ha ett annat mål, en annan drivkraft, en annan idé om hur det här livet skulle vara.
Men så sitter jag där och tänker: det här är det största jag kan tänka om det okonventionella. Taggtrådssår, ont i knät, möglig disk, bakfylla, svårt att sova, ångest över något nytt projekt som jag ska dra i på jobbet, pengar som jag slänger efter oseriösa taxichaufförer, en ny iPod-för-i-helvete, resa till Paris, längta till Berlin.
Jag vill att det skulle vara mer.
Men bara på söndagar.
/
Fredrik.