lördag 28 juli 2007

Snott från en myspace-sida:

"Det här är en sån dag då jag vill skriva ord som kuk. Piss. Anusblekning."
Det var inte ordagrant så, men Carolina hade skrivit något liknande på en myspace-sida (tyvärr var inlägget för gammalt, så det låg inte kvar idag, därför kan jag det inte ordagrant), och jag har väntat till den dag då jag ska få parafrasera henne.

Idag är en sån dag.

Fråga mig inte varför, för jag är uppåt, sugen på att dricka sprit, dansa och skrika hela natten lång. Kanske därför, förresten. Jag vill säga könsord hela tiden, på ett positivt sätt. Kuk, liksom.

I morse insåg jag att om jag lyckas leva i exakt tre år till, så kommer jag att lyckas bli minst tre dagar äldre än Mozart blev. Jag har redan passerat Jimi Hendrix, Jim Morrisson, Kurt Cobain, Janis Joplin och Jesus.
Finns något fint i det. Men också något sjukt stressande. Jag menar, redan när jag var sjutton år gammal försökte jag ta livet av mig, bara för att jag ännu inte hade hamnat i Nationalencyclopedin.

Inga kommentarer: