torsdag 12 juli 2007

Pengar är bajs. Bajs är gott.

När jag pluggade jobbade jag extra varje eftermiddag i en skivaffär. På helgerna jobbade jag också där, på söndagarna jobbade jag på posten som chaufför. Jag bodde i en liten liten skrubb i Sundbyberg som kostade 1600 i månaden. Jag hade inga amorteringar, inga egentliga utgifter. Ändå levde jag på nudlar. Och jag kunde verkligen inte gå ut och festa 3 dagar i veckan. Jag hade ganska tråkigt ibland, och tänkte, om jag bara hade cashen skulle jag ha ett roligare liv. Tills dess får jag sitta och kolla på den här b-rullen på videon.

Nu är jag ute minst 4 dagar i veckan, oftast fler. Jag äter sällan hemma. men jag väntar fortfarande på det stora lyftet.
Tror att jag börjar bli för gammal för att det ska komma.
Men det är rätt okej. Liksom bara att acceptera att det kanske inte blir så mycket roligare än en skrubb i sumpan, eller ett välbetalt mediajobb och en större lägenhet.

Det tänkte jag när jag låg nerbäddad fram till ett idag och funderade på döden.

Inga kommentarer: