onsdag 4 juli 2007

Små stall

Jag satt uppe hela natten och diskuterade panikångest, alkoholism och självmedicinering medels alkohol med Leif Andrée. Jag somnade med skinjacka på, på golvet bredvid sängen. Jag vaknade av att en dörr gnisslade men var för trött för att a) resa mig på från golvet b) stänga dörren. Sen vaknade jag igen av klockan och jag var tvungen att åka hem med bussen. Varför då, undrade kollektivet som jag har bott hos. Jo, eh, för att min soffa kommer idag, sa jag. Det utbröt naturligtvis en viss munter stämning där runt köksbordet när jag stod, bakis, i skinnjacka, otvättad, okammad och för att jag igår hade skrikit något om att dom var så fast i traditionella familjemönster och för att jag hade skrikit något om svenssons helvete och nåt om att krossa alla jävla konventioner.
Nu är jag hemma och så ringde dom precis från IKEA och sa att soffan kommer imorgon istället.

För övrigt tänkte jag så här:
Om man säger att någon "inte har alla hästar i stallet" menar man ju att den personen är korkad. Men en människa som kanske är lite dum, på riktigt, alltså som i ointelligent, borde ju rimligtvis ändå kunna ha alla hästar i stallet. Men det kanske inte är ett så stort stall. Och det kanske är ett stall för ponnys.
Aiit?

1 kommentar:

Great Leap sa...

Om man ska krossa konventionerna måste man sitta skönt. Inte mer med det.
Tack för fina berömmet också! Verkligen glad att höra. Jag har haft så dålig självkänsla sen den fantastiskt välskrivna och roliga Konventionsknullet dök upp. For real.