måndag 9 juli 2007

SMS

Från en tjej som jag inte har hört av på år och dag utspelades den här sms-växlingen idag:
Hon: "Fan, fan, fan jag har gjort bort mig så kapitalt"
Jag: "?"
Hon: "Äsch, jag råkade typ fråga chans på en gammal flamma och fick nobben. Och vi jobbar ihop. Lagom kul. Impulsiva K."

Här trodde jag att hon hade skickat till helt fel Fredrik. Så jag svarade inte utan tänkte att hon säkert upptäcker sitt felmmessande själv. Varpå jag efter dryga timmen får det sura:
"Skit i det. Det var inget viktigt. Hörs senare"
Och sen efter ytterliggare en timme fick jag:
"Det var skitdumt av mig att skicka det där till dig. Det är liksom en gammal historia som aldrig blev, och som inte betyder nåt mer än bekräftelse."

Här blev jag riktigt förvirrad. Vad ska jag göra med informationen, liksom? Vad ska ni göra med den här informationen, liksom?
Vänta och se.

För alldeles nyss RINGDE hon till mig och bad om ursäkt, sa att hon hade skrivit det i första läget för att göra mig sotis. Jaha, där ser man, sa jag. Sen var jag väldigt mån om att avsluta samtalet och sa "ta HAND om dig nu, K". Vad menar du med det, undrade hon. Jo, det var bland det galnaste jag varit med om på länge. Du är lite galen K, och det kan nog skrämma en del, och det kanske inte är så bra för dig själv alltid.
Hon blev sur, och slängde på telefonen.

Men det jag undrar nu är: borde vi inte kunna prata så med varandra utan att bli sura? Alla är vi väl lite galna, och kanske förtjänar och behöver höra det ibland? Finns det något nedvärderande i att vara lite galen? Tror människor fortfarande på den helt okomplicerade och perfekta människan?

P.s. Nu ringde hon till mig igen och skällde på mig som en bannhund. Jag sa till henne: du, K. Vi har och har aldrig haft den relationen att det här telefonsamtalet ska vara okej. Nähä, sa hon, vad ska vi ha för relation då? Jag: Eftersom vi inte har hörts av på mer än ett år och då bara under en vecka så kanske man nu kan säga: Ingen. Hon: Slängde på luren igen. D.s.

P.p.s För övrigt tror jag att det kommer en fortsättning D.s.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.. Riktigt så cool var du inte. Flertalet detaljer behöver revideras i den här resumén. Stick hål på ballongen, den är alldeles för hårt upplåst. Eller släpp ut lite luft åtminstone, du håller ju på att spricka!

Fredrik Olsson sa...

Hmm..jo precis så var det. Eller vad tänkte du borde revivderas i resumén?
Dessutom, K, så är det väl inte riktigt själva resumén som är det centrala?

Jag ger dig rätt i att jag kunde släppa ut lite luft. Eller framförallt var det kanske lite taskigt att publicera dina SMS till mig, känner jag idag. Och kanske också taskigt att göra en kort men kärnfull (som i sammanfattad, som i resumé) resumé av dina samtal till mig.