onsdag 13 juni 2007

Patti Smith och Björk

Jag är född i en familj med mamma, pappa och lillasyster. Mamma och pappa är fortfarande lyckligt gifta. Syrran har en dotter på dryga året och är lyckligt villaboende med sambo i en fantastisk villa med fina bilar.
Jag bor i en bostadsrätt i Sundbyberg som jag köpte för larvigt lite pengar och som nu är värd larvigt mycket pengar, jag fick mitt hyreskontrakt av min farbror som ägde fastigheten innan vi i huset köpte loss den för kompispris. Jag är miljonär. Fast alla pengar är bundna i en lägenhet i Sundbyberg. Jag byter bank för att komma åt lite mer av mitt bundna kapital.

Jag är uppväxt i Hässelby Gård i ett gigantisk hus som byggdes på 60-talet. Vi var inte det minsta rika då. Och Hässelby Gård var precis så ocharmigt som man kan tänka sig att det var att växa upp i. Oavsett vad Gringo skriver om saken.

Sist jag låg med en kille var jag 22 år gammal. Sist jag låg med en tjej var i helgen. Sist jag hånglade med en kille var typ 4 veckor sen. Sist jag hånglade med en tjej var igår.
Jag har haft sex med en 15 år yngre tjej och ett kortare förhållande med en 22 år äldre tjej.

Jag hatar konventioner. Så nu börjar det. Kriget emot dem. Jag har hållit på ett tag med gerillakrig, men nu börjar det, liksom på riktigt.
I Erik Lindegrens dikt "Sökaren" från samlingen "Deviser" skriver han så här:

jag har förbrukat himlavalvet och multiplikationstabellen
jag har störtat mittpelarna i självklarhetens hus
för att bygga mig ett mindre hus som kan kallas mitt

Det är det som är planen med den här bloggen. Att störta mittpelarna i självklarhetens hus för att bygga mig ett mindre. Som kan kallas mitt.

Fråga:
Jag köpte Patti Smiths senaste coverplatta och Björks senaste "Volta". Båda två fantastiska exempel på konventionskrigare i min bok. Men är dom det, eller håller jag bara på att bli gubbig?

Inga kommentarer: