onsdag 27 juni 2007

Min tvångstanke

Finns det två rulltrappor som rullar åt samma håll måste jag alltid välja den som går åt vänster. Finns det två dörrar att kliva in igenom måste jag alltid ta den längst till vänster. Finns det tre Ferraribilar upplagda på ett fat måste jag alltid ta den till vänster.

Det kanske är samma mekanism som gör att folk knullar missionären. Liksom, "om jag inte knullar missionären nu så kommer morfar att dö".
Eller kanske samma mekansim som gör att killar med jättestora muskler och tribaltatueringar drömmer om att gruppknulla med ett helt hav av sillisar. Liksom: "om jag inte gruppknullar ett helt hav av sillisar så kommer jag att bli bög också".
Eller kanske samma mekanism som gör att det där paret jag såg i går på Slussen tyckte att det var en bra idé att ha EXAKT likadana kläder på sig: Grå T-shirt med texten "I [hjärta] N.Y." i ceris. Svarta bermudashorts. Svarta strumpor och svarta sandaler. Hon hade håret i en svagt lilla färg. Han i en svagt Elvisblå färg. Dom var inte uppenbart galna. Bara från USA. Och stod helt still i stressen på Slussen. Dom tänkte kanske "om inte vi har EXAKT samma kläder på oss så kanske vi hamnar i helvetet".

Min tvångstanke har blivit lite bångstyrig. För jag vet inte längre om det är så att jag ska ha mitten till vänster om mig. Eller om jag ska gå på vänster sida om mitten.

Inga kommentarer: