tisdag 26 juni 2007

Förorten igen.

Jag bjöd över min förra flickvän på middag igår.
Hon frågade mig säkert tio gånger "om det var något". Nej, för fan, sa jag, det ÄR inget.
"Du verkar så tankspridd", fortsatte hon.
Jo, tacka fan för det, tänkte jag.

Sen gick vi till minigolfbanan i Sundbyberg. Där var exakt samma människor som jag såg besöka IKEA tidigare under dagen.
Jag måste flytta, tänkte jag innan jag somnade.
Sen tänkte jag nyss att jag inte får plats med min nya soffa då. Och min balle är fab.
Dessutom finns det kanske, kanske, kanske, en altruistisk poäng i att bo i Sundbyberg.
Som i: "Hej Jesus, det är du och jag nu."

2 kommentarer:

Kaospatrullen sa...

Alltså, kom igen! Var ligger minigolfbanan i Sundbyberg?

Fredrik Olsson sa...

Precis vid Lötsjön. Om du tar Vackra vägen ner från Tulegatan så går du nästan ända ner till Lötsjön. Men innan du är framme tar du en gångväg till höger mot Råstasjön. Och där hittar du minigolfbanan. Eller bangolf, om jag ska vara helt korrekt.