måndag 13 augusti 2007

Polisen

Jag förstår mig inte på polisen.

Det är derby ikväll, Bajen möter Djurgården och en helikopter har cirkulerat över Råsunda den senaste timmen. Men va fan, kära snuten...så här är det:
De firmor som vill slåss gör det exceptionellt sällan i direkt anslutning till arenan. Man möter upp någon annanstans för att slåss. Så ert cirkulerande över min bostad är helt fruktlös, eller också bara en uppvisning av hur mycket cash ni är villiga att spendera på meningslösa spaningsinsatser.

Själv ska jag till utdelningen av Guldknappen just nu. Och, ja, jag vet vem det är som får den. Men det får jag inte berätta om förrän imorgon. Och egentligen...hur spännande är det?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Matchen blev rätt lugn. Kravallarna höll sig i skinnet, kanske tack vare helikoptern ovanför din bostad.

MVH
Vän av ordning

Fredrik Olsson sa...

Tänkte på det när jag lämnade hemmet idag, faktiskt. Helikoptern kanske är där just därför att det inte har blivit några bråk i närheten på länge. Snuten kanske tänker att det är avskräckande.

Så i min borgerliga bostadsrätts-tvåa kanske jag borde glädjas åt helikoptern? Var det en bra match, för övrigt?

Great Leap sa...

Jag fascineras alltid av när poliser som bevakar vissa extra viktiga objekt (flygplatser, banker, rika människors bostäder) beväpnar sig med stora automatvapen.
Vad skulle kunna inträffa som inte går att lösa med en enkel liten pickadoll som hänger i bältet, men som kan lösas med ett stort automatvapen?
Kommer det att rusa fram horder av självmordsbombare som måste mejas ner jätte-jätte-fort, eller vad?
Jag antar att det måste vara tänkt som någon sorts avskräckande grej, precis som helikoptern, men... gör det någon nytta, eller beror hela beteendet bara på att män vill se tuffa ut?

(För att anknyta till ämnet så tror jag personligen, i väntan på att bli överbevisad, att den som blir avskräckt av en helikopter måste vara en idiot.)