söndag 4 november 2007

Vad är det med mig?

Jag har spenderat dagen framför TV 1000. Jag har sett "Legenden om Zorro", och började gråta. En skitfilm på TV 1000 Family som heter "Blizzard" och handlar om en ren med helt stela ben men som ändå flyger och jobbar för tomten. Jag började gråta ändå. Och nu senast kollade jag på TV3 och filmen "Wimbledon". Och började gråta.

Heteronormativa, konventionsskapande och konventionsbejakande, larviga filmer. Men ändå så tycker jag att det är så fint med oboerna, fiolerna, cellona och pukorna.

Vad är det med mig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror att du är ledsen för att du är som jag. jag gråter till fjärrkontollen, hinner inte ens slå på tv:n...

Anonym sa...

gick och hyrde titanic häromdan. varför inte göra det ordentligt liksom?

Björn

Anonym sa...

Katharsis. Det eller hormonrubbningar. Kan rekommendera Hitta Hem på TV 4.

Anonym sa...

Det är ju skillnad på att tycka om själva filmen och tycka om musiken i dom...?