torsdag 6 december 2007

Jag tycker att jag fick till det

Vi fick det här läsarmejlet (ungefär) till redaktionen här om dagen:

"Hej!
Det finns olika typer av feminism. Exempelvis radikalfeminism, särartsfeminism och nu även dumfeminism. Det sista representerat av er programledare. Hon hyllar bara tesen att allt kvinnligt är rätt och att allt manligt är fel.
Lägg ner programmet för tid och evighet, gärna ännu längre!

mvh
PV
"

Och jag som är så jävla trött på gnälliga gubbiga mejl svarade så här:

"Hej!
Det finns olika typer av läsarmejl. Exempelvis radikalmejl, särartsmejl och nu även dumreaktionärmejl. Det sista representerat av en lyssnare vid namn PV.
Vår programledare hyllar inte alls tesen att allt kvinnligt är rätt och allt manligt är fel. Jag är nyfiken på var du har fått det ifrån.
Gör din läxa, lyssna på programmet, och återkom gärna med substantiella åsikter.
Kort sagt, gör om, gör rätt.
mvh
Fredrik
"

Jag tycker att jag fick till det.

2 kommentarer:

Dramadrottningen sa...

Oh, det är så bra att korrespondera istället för att prata. Det talade ordet är förgängligt.

eff sa...

Applåd från mig.