lördag 8 december 2007

Jag är schjuuuuk

Jag har ont i kroppen. När jeansen frasar emot huden på benen så gör det ont. Jag har ont där det överhuvudtaget kan tänkas att man har en körtel. Jag har ont i ryggen. Jag har ont i innälvorna. Jag får sjukt ont i huvudet när jag hostar. Som att det ska sprängas.

Så det enda jag gör är att ligga under en filt i soffan och sova. Och äter clementiner och dricker te. Och försöker läsa ut Galagos nya seriesatsning HJÄLP. Rekommenderas, för övrigt.


Samtidigt som det är vansinnigt tråkigt, finns det också ett mått av tillfredställelse i att vara sjuk just nu. Min kropp liksom harmoniserar med ett fuckin' jävla Sverige som är omsvept av en grå sörja i form av pissväder, idiotisk regering, kärlekslöshet och jävligt mycket mörker. Så det känns faktiskt helt okej att ligga och tycka synd om sig själv. Och att det är kroppen som har det sista ordet i meningslösheten.


För övrigt har jag på experiment väntat på att solen eller nått ska komma fram sen i september för att dunsta bort vattnet i min ljusstake och askfaten på min balkong. Jag vägrar att hälla ut vattnet själv. Och så här har det gått med det:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojoj vilken göttig soffa! Vad hände med den röda, ogästvänliga, glidmedelsinsmord-aktiga (men snygga)? Krya på dig, Lina.

Fredrik Olsson sa...

Lina: Visst är soffan grym! Den röda ville tydligen väldigt gärna följa med en kvinna som hade sett en annons på blocket och hon betalade 2500 kronor för den. Tack för omtanken!

Anonym sa...

Oj, så pass! Vad bra, hoppas hon har glädje av den och att hon är singel. Jag har också en new and improved soffa men långt ifrån så inbjudande som din. Hejhej!