söndag 28 oktober 2007

Gaaahh

Vaknar med en helt berättigad känsla av ångest.
1. Jag startade den här jävla grejen igen. På fyllan. Och har man fått en i båten så får man försöka ro iland. Även fast man var full när man gjorde det. Lite som att ligga utan skydd, liksom.
Jag vet inte hur långt jag behöver ro den här gången.
2. Jag fick för mig att jag jag var på kollo igår på Debban Medis. Tog av mig skor och strumpor och dansade. The white mans overbite. Helvete vad jag har ångest över att jag inte beter mig med ens ett litet uns av värdighet.
Men det var så bra musik.

I och för sig så skyller jag allt på en flöjtspelande kille i bandet som tog av sig skorna. Det som började med en liten sarkasm slutade alltså med personligt dränage i form av förlorad värdighet.

För övrigt har K börjat igen. Den här gången får jag kanske skylla mig själv lite, men vad säger ni om det här messet som jag fick klockan 06.51 i morse från en människa som faktiskt inte känner mig alls:
"Jag tycker att dina negativa tankar om dig själv, o dina tvångsmässiga tankar tyder på att du är deprimerad. Likaså att du kanske dricker för mycket. Du liksom verkar haka fast i vissa tankar. Jag tror du skulle få stor hjälp av terapi, medicin och hälsosammare liv. Alkohol gör fan inte humöret bättre, det påverkar i flera dagar. Och att röka på orsakar ju depression i sig. Ta hand om dig själv och ta ansvar istället för att ömka dig så tror jag det vänder. Kram."

Eh, hjälp, någon!?

Negativa tankar om mig själv? Tvångsmässiga tankar? Hälsosammare liv? RÖKA PÅ!!??

Yepp, det är en mycket konstig söndag idag.

4 kommentarer:

Great Leap sa...

Alkoholen kan verkligen åstadkomma de mest förunderliga verk. Välkommen tillbaka!

Anonym sa...

Nu blev jag glad! Internet har blivit roligare igen. För övrigt var barfotadansen inte ovärdig. Men ovanlig.

Fredrik Olsson sa...

Niclas och Franz: Tack, vad snälla ni är. Jag tänker att det kanske kan liknas vid ett återföreningsknull?

Anonym sa...

Tacka fan för att du var just "KOLLO"!
Det är värdigt, det är fint, det är STORT!
Bort med strumpor å skor,
fram för dansen, det spontana, det som bara är..
DU!
Jag!
Tack för att du e tebaks!
/// Moi!