torsdag 6 mars 2008

Fuerteventura

Kära ni.

Ledsen för den långa tystnaden. Men det beror på en rätt stor sak. Jag har flyttat.

Till Fuerteventura. En Kanarieö.
Jag pallade inte med känslan av att aldrig riktigt passa in i medievärlden. I kärnfamijlsvärlden. I de redan utpekade stigarnas värld.

Så nu bor jag i ett hotellrum, rätt fint, i ett Truman-show-område, äter hotellfrukost och buffé-middag Arbetar som golfpro på en golfbana några minuter från hotellet.

Det är skönt, därför att banan är grön i praktiken året runt. Greenerna är helt fantastiska. Såhär års har utelivet mycket övrigt att önska. Det är en hel del turister här (va fan, hela jävla ön bebos av turister, jag ska inte gnälla). Men just nu är det bara helt sjukt fula människor här som helst av allt vill moffa i JÄTTEmycket kött och bearnaisesås.

Jag har aircondition i rummet, den låter av bara fan. En minibar där det endast finns mineralvatten. Jag vet inte om det är för att jag är anställd, eller om alla gäster har det likadant.

Jag flyttade hit efter att ha fått ett erbjudande från en avlägsen bekant. Steve Ballestero håller på att bygga en RIKTIG Truman-show-stad, med konstgräs, färdig inredning, alla små hus (cirka 1000 stycken små enfamiljshus bygger han) har egen pool på den minimala konstgräsbevuxna trädgården och ligger mindre än tio meter från out-pinnarna på golfbanan.

Nästan alla som köper hus här, i mitt område (dom kostar runt omkring 2 miljoner euro) kommer från Irland. Hitills har jag räknat till 7 irländska pubar. Jag har inte lärt känna någon irländare än, däremot är Catherine, som serverar på klubbhuset en klippa. Vi har vissa grundläggande meningsskiljaktigheter, som att hon tycker att det är snyggt med en flatscreen, gillar män med SUV:ar och vill gärna ha barn. Men hon kommer från England. Vi kan prata med varandra.

Det är faktiskt rätt grymt att kunna meddela sig med människor.

Tanken är att jag ska hjälpa dessa irländare tillrätta med sin swing, sitt närspel och sina puttar. Jag underrättar er med resultatet av denna strävan.
Hur som helst: det var ingen nackdel att jag är utbildad lärare. Det var heller ingen nackdel att jag är en rosa svenne. Och det var absolut ingen nackdel att jag är duktig på golf.

Jag har skrivit kontrakt för en termin. Gud vet var det här kommer att sluta.

Inga kommentarer: