onsdag 7 maj 2008

Ross Geller

Jag VET att det är såååååå 1992 att identifiera sig själv med en såpaskådis. Men jag kan inte låta bli.
Då, 1992, så bestämde sig alla mina vänner för att jag - av någon helt outgrundlig anledning - var Steve Sanders i Bevvan.
Jag tror att det mest handlade om utseende-casting på den tiden. (Vi hade inte så många ljushåriga, kralliga och sportiga typer att välja på i mitt gäng då).

Idag har jag varit hemma och sjuk och har därför tittat på Vänner, två avsnitt. Och tar därför mig friheten att själv välja karaktär.
Eller välja och välja. Det är så självklart vem jag är.
Jag är Ross. Ross Geller.

Självömkande, väntar alltid alldeles för länge innan han kysser den där tjejen som alla vet är som gjord för honom - så länge att det aldrig ens blir en kyss - dålig självkänsla, fumlig, blyg och lite paranoid i känslorna.

Hur var det nu serien slutade? Blev inte Rachel och Ross ihop till slut och flyttade ihop med Emily?
I så fall kan jag nog leva med att vara Ross, Ross Geller.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka! För övrigt tycker jag inte alls att du känns som Ross. Men det är klart, om du prompt måste välja någon i Vänner så kanske det är enda rimliga alternativet. Tycker nog att det finns (små) delar av Joey och Phoebe i dig också.

B sa...

90-talet är ju inne nu. Du är helt rätt ute, obviously.

Fredrik Olsson sa...

Franz: Jag vet inte hur jag ska reagera på det där. Komplimang (hoppas) eller en diss (tror)?
Vaddå Joey och Phoebe??!!

Ajs: Usch vad jag hatar att vara inne. Men jag antar att du har rätt.

B sa...

Joeys mest uppenbara karaktärsdrag: kåt och dum
Phoebes dito: självälskande och impulsiv

Anonym sa...

Det är klart att det var en komplimang! Observera att jag skrev små delar av Joey och Phoebe. De karaktärsdrag som Ajs framhävde var inte alls det jag tänkte på, förutom impulsiv kanske.

Jag tänkte snarare på att du, likt Joey, kan vara en lyckosam womanizer, de gånger du vinnlägger dig om det.

Och din likhet med Phoebe består såklart i knullandet av de där konventionerna.

Anonym sa...

Själv är jag en tecknad fisk.

(Med drag av Phoebe antar jag, eftersom jag kommenterar på din blogg och bara skriver om mig själv.)

Anonym sa...

De flyttade inte ihop med Emily. De fick ett litet barn, Emma. Lycka till med det där.

eff sa...

Unagi.

Fredrik Olsson sa...

Ajs: Precis vad jag tänkte

Franz: Hoppas att det inte är en efterhandskonstrukton...

Doris: En liten fisk?

Anna: Tack! Jag visste att det var något fel.

Eff: Ål? Jag förstår inte.

eff sa...

Bilden på Ross är väl från avsnittet då han snöat in på koncentrationsförmågan (typ) Unagi (samtidigt som han håller på med karate tror jag).

Dramadrottningen sa...

Haha eff, ja KaraTE. Typiskt Ross att snöa in på något och nörda ner sig.