torsdag 8 maj 2008

Att spela på en fritidsgård

Herregud.

Vi är nominerade till ett av Public Service finaste priser, Ikaros. Och igår bestämde sig min programledare och jag för att vi ska framföra två sånger från vår nominerade Nyårsrevy, på den här galan ikväll. Inför hela jävla Public Service-eliten.

När jag spelade i punkband i början av nittiotalet och hade spelningar på fritidsgårdar så kändes det i kroppen precis som det gör nu. Man vet liksom att det kommer att gå åt helvete. Ljudet suger. Vi har inte repat det minsta.

Och tillråga på allt så ser vi ut som ett kristet par när vi sjunger ihop på en scen.

Och där kommer alla dom som kanske kunde ha gett mig ett jobb stå och titta när jag gör bort mig. Vilket gör att jag aldrig mer kommer att kunna jobba inom PS igen.
Hej kommersiell radio. Här kommer jag.

För övrigt har jag legat hela natten och förberett ett tal om vi skulle vinna. Vilket vi inte kommer att göra. Talet är också kristet.

7 kommentarer:

Great Leap sa...

Grattis till segern! Jag har ingen aning om vilka de andra nominerade var, men jag tycker att ni var värda ändå. Nyårsrevyn var top notch.

Men är inte Ikaros ett väldigt märkligt namn på ett pris? Det framstår ju nästan som ironiskt, med tanke på högmodet, solen, de brinnande vingarna och hela den grejen.

Hur som helst. Det skulle vara kul att läsa det kristna talet.

Fredrik Olsson sa...

Mr V: Hur fasiken visste du att vi vann klockan 22:57 igår?
För övrigt håller jag med dig. Ikaros är ett väldigt märkligt namn på ett pris. Men med tanke på det högmod jag känner idag, kanske det inte är mer än rätt.

Great Leap sa...

Jag har en mejladress som det anländer allehanda skräp till. Bland annat pressmeddelanden från Sveriges Radio. Som jag naturligtvis alltid lusläser. Även när det inte står något om Ikaros i ämnesraden.

Anonym sa...

Det känns hedrande att hamna i din länklista. (Lät det för högtravande?). Tycker att du skriver väldigt bra i alla fall, och gillar förresten radioprogrammet också.

Keep up the good work,

Staffan

Anonym sa...

uppddatera nurå!!

Anonym sa...

dddd.....

Fredrik Olsson sa...

Staffan: Jag hoppas att det är okej, trots din läsarfria intention. Men din blogg är alldeles för bra för att hemlighålla för mina polare.

Anonym: Nu så. Vad betyder för övrigt dddd....?